HAW HAMBURG Department Design
Vorlesungsverzeichnis
HAW HAMBURGHAW HAMBURG Department Design Vorlesungsverzeichnis

+ Merkliste |Kursdetail drucken

Ethics of Persuasive Design

What do the rhythm and structure of a nursery rhyme have in common with a good cliffhanger in a TV series? And what do both of these have to do with the red notification badge on your smartphone apps? Answer: They are all designed to hook you and persuade you to want more. The seminar will explore the intricate relationship between design, rhythm, repetition and customer/human psychology to investigate – both critically and affirmatively – the contours of an ethics of persuasive design

Was haben Rhythmus und Struktur eines Kinderlieds mit einem guten Serien- Cliffhanger gemeinsam? Und was haben beide mit dem roten Notifikationspunkt auf Deinem Smartphone zu tun? Antwort: Alle sind so konzipiert Deine Aufmerksamkeit zu bekommen und sie so lange wie möglich dabei zu halten. In diesem Seminar werden wir die Beziehung zwischen Design, Rhythmus, Wiederholung und Kunden- bzw. Menschenpsychologie untersuchen, um - sowohl kritisch als auch affirmativ - eine „Ethics of persuasive design“ zu denken.